onsdag, maj 07, 2008

Glass och embossingpulver - en förkyld Elinas glädjor

Klockan är 15:30 och jag äter frukost bestående av glass och alvedon. Det är en fördel med att vara sjuk. Glassen alltså. Den enda fördelen tror jag. Annars är jag ganska uttråkad men samtidigt för snorig, hostig och matt för att orka göra någonting.

Gårdagens höjdpunkt var när jag av Babsan fick adressen till den här sidan med massor av embossingpulver inför en sambeställning. Först fascinerades jag av att ett märke har nio olika sorters guldpulver. Två eller tre hade jag inte reagerat på, men nio! Sedan roades jag länge av namnen på Mica Embossing Powders färger. Till exempel roliga Sunrise Salmon Gold, Fiddlehead Fern Green Blue och Reindeer Moss Green. Men visst låter Weeping Willow Green Gold vackert? Eller Golden Pumpkin Blush? Slutligen valde vi Orbit olive gold, Twilight blue slate och Silver moon orchid samt några puffpulver.

Nu ska jag fotografera några nya kort, visar dem senare ikväll.

Inga kommentarer: