söndag, maj 23, 2010

Mosters älskling

Helgen har tillbringats hos föräldrarna. Igår morse kom Lilleman. Jag är så rädd att vi ska komma ifrån varandra när vi inte träffas så ofta. Jag låg fortfarande i sängen när han kom och jag hörde honom fråga mormor om jag sov. Mormor sa att han fick gå och knacka försiktigt på dörren. Det gjorde han och när han fick komma in studsade han genast upp i min säng och pussade och kramade på mig. Sedan vägrade han vika från min sida under flera timmar. Han höll mig sällskap när jag duschade, klädde på mig och åt frukost. Sedan gjorde vi armband. Sedan gick vi ut i solen och bakade sandkakor. Vi läste serietidningar, åt lunch, och bara hade det mysigt.

Mosterhjärtat oroar sig inte lika mycket längre.

1 kommentar:

Linda sa...

Det gläder mig verkligen, eftersom det varit en av sakerna även stenhjärtat oroat sig för en del.