söndag, mars 20, 2011

Ego-dag och trendspaning

I veckan hade jag en skäm-bort-mig-dag med lite shopping. Främst var jag ute efter en jeansklänning och provade bland annat den snygga på bilden nedan, från Indiska. Men varken den eller någon annan passade. Den senaste tidens viktuppgång har gjort att jag opraktiskt nog ligger mellan två storlekar så det var väldigt svårt att hitta kläder som satt ok. Men eftersom hela landets läkarkår verkar ha som största intresse att skriva ut läkemedel med viktuppgång som biverkning till mig kanske det problemet snart är löst. ska jag köpa klänningen.

I övrigt såg jag många jeansjackor, mycket fjädrar, gott om shorts, massor av klänningar, få kjolar, stora gröna jackor med lite army-känsla, cardigans utan knappar eller dragkedja som liksom bara hänger löst i fram, boleros och mycket pastell och beige. Jag kom hem med inte mindre än tre klänningar, en väska och lite smink. Nu är jag redo för vår.

1 kommentar:

Annette sa...

Det låter härligt!! Jag är galen i klänningar och har äntligen bestämt mig för att man visst kan ha klänning året runt, bara man har lager på lager :) Jeansklänningen var jättefin!