lördag, september 04, 2010

Lördag i Floda

Idag är det torgdag i Floda. I centrum var det crowded. Aldrig förr har jag sett så många människor här på en dag. Knappt på en vecka. Det påminde lite om T-centralen i Stockholm. I alla fall på en söndag eftermiddag.

Lions, Röda Korset, lokala företagare samt representanter för de större partierna fanns på plats. Jag tackade nej till disktrasor, kexchoklad och flyers och tog en sväng till kyrkans second hand. Det slutade med fyra inköp till den sammanlagda summan av 20 kronor: ett skärp, knappar i två färger samt en askkopp så att rökande gäster kan blossa med stil.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, gulle dig som shoppar till mig. ;-D

Linda sa...

Men så anonym jag blev...

Sara-SaGam sa...

Tänkte jag skulle gjort dig sällskap, men låg däckad i förkylning. Får komma igen en annan gång!