tisdag, juli 19, 2011

Några fler loppisar

Några fler loppisbesök har det blivit och detta har jag kommit hem med:


En ungsfast skål med grönt mönster, en klämma för julgransljus, två ljusstakar i klart glas, en glasburk och en knallorange bricka.



En sockerkaksform till favoritchokladkakan, en flower frog, tryckknappar från Gusum och ett vitt dockhuvud. Enligt försäljaren var huvudet rätt gammalt, jag är tveksam. Men det är fint och jag lyckades pruta rätt bra.



Ett gäng böcker av diverse slag och en fin gul fågel.



Två små lampskärmar, den ena med sin gamla prislapp kvar. En gul ljusstake och fantastisk bok om vilka roliga saker man kan hitta på med sådant som finns i naturen. Trevliga illustrationer som bland annat visar hur man röker opium.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ska du ta långtradare hem? :-D

Ingrid - Inola sa...

Vilka fina grejer, en flower frog letar jag också efter. Ramlar du på ytterligare en någonstans får du gärna shoppa för min räkning. Visst är det kul med loppisar!