fredag, februari 17, 2012

Sjunde

När mamma följde mig till tåget förra veckan skickade hon in mig på Pocket Shop med en hundralapp för att köpa en bok. Jag valde den tjockaste på topplistan, Niceville av Kathryn Stocket. På tåget mådde jag för illa för att läsa men när jag väl började på boken, några dagar senare, tog den fort slut. Det var en riktig sträckläsarbok! Den handlar om tre kvinnor, två svarta och en vit, i 60-talets Missisippi. Gripande utan att vara snyftig, rolig utan att vara fånig. Den kändes helt enkelt äkta. Boken finns tydligen filmatiserad också såg jag nu när jag googlade.

Tack mamma!


1 kommentar:

Muffin sa...

Jag tyckte också mycket om den. Lyssnade på CD-boken, Anna-Maria Käll läste (som vanligt mycket bra). Tyckte även om filmen även om det som vanligt fattas mycket jämfört med boken, ändå bra gjord.