tisdag, april 10, 2012

Loppat igen

Att promenera till lilla loppisen här i lilla hålan har blivit något av en onsdagstradition. En trevlig tradition. Här är bilder på de två senaste veckornas köp.



En hög med böcker. Alla kom visst inte med på bild. Pocket kostar fem kronor för två stycken på "min" loppis.





Små äggformade "fat" i pastellfärger med guldkant. Vad är detta måntro? Var så goda att gissa. De är cirka 8 x 9 cm stora.  Jag betalade 20:- för alla sex. Några dagar senare såg jag fyra likadana men i sämre skick för 40:- så jag känner mig nöjd med mitt köp.



En härlig blågrön vas, Bo fajans. 50:-



En liten skål till mamma för en tia och ännu fler böcker.



Fulfint påskpynt som jag bara inte kunde lämna. 2:-

1 kommentar:

Ingrid - Inola sa...

Vad fina grejer du hittar på loppisen, du har öga för fynd! Jag har själv slutat köpa böcker till fullpris - antingen lånar jag på biblioteket eller så handlar jag begagnat. 5 kr/st kostar de här på "min" loppis och det tyckte jag var billigt - tills jag såg ditt inlägg!