tisdag, april 24, 2012

Sjuttonde, artonde, nittonde

På favoritloppisen köpte jag en bok som, när jag skulle börja läsa den, visade sig vara tredje delen i en serie. Jag valde en annan bok och när jag gick till loppisen nästa gång lyckades jag hitta de två första delarna i serien. På så vis kunde jag läsa dem i ordning. Böckerna var Thereses tillstånd, Det verkliga livet samt En lycklig kvinna av Hanne-Vibeke Holst.

Åsikt? Tja, böckerna är helt okej. De handlar om journalisten Therese som i första boken träffar kärleken och blir gravid. Sedan följer äktenskapliga problem, kriser i släkten, bra och dåliga besked på jobbet, ett dödsfall och en vän i kris. Bland annat. När vi kommer till tredje delen har Thereses dotter hunnit bli fyra år och mycket har hänt. Ganska underhållande läsning och skulle det komma en fjärde del skulle jag köpa den.

Inga kommentarer: