söndag, november 25, 2012

Mässingsljusstakar

I Porslinans blogg såg jag en ljusstake som genast fick mig att tänka på de tre mässingsljusstakar pappa köpte på loppis för några år sedan - och som jag fick av honom. Mycket riktigt skriver Porslinan att hennes ljusstake är märkt Arthur Pe, Kolbäck under - precis som mina. En snabb bildgoogling visar att det finns ett par olika varianter av dessa, han Arthur verkar gilla att leka med cirklar. Själv gillar jag mina ljusstakar, både för att de är snygga och för att jag blir glad av att tänka på Kolbäck som jag har fina minnen från.



1 kommentar:

Cicci/Trollmor sa...

Den farbrorn, och hans "verkstad", har jag besökt! Han bor (bodde?) i samma område som mej. Han var rätt gammal då, men så mysig när han visade vad han gjort. *ler vid minnet*
Jag undrar om han lever fortfarande...