onsdag, september 12, 2007

Någon som vill gå på bio?

På väg hem från "landet" igår köpte jag en tidning. Jag behövde något att läsa för att hålla mig vaken på tunnelbanan. Metro, City och Punkt se plöjde jag igenom redan på bussen. Inne på Pressbyrån tog jag en Plaza, omslaget var helt okej. Sedan somnade jag ändå på tunnelbanan och läste inte tidningen förrän till frukosten idag. Det är inte en tidning jag kommer att köpa igen. Texterna var fulla av stavfel och grammatiska knasigheter. Dessutom tråkiga moderepotage och innehållslösa texter. Nä, de 30 kronorna kan jag spara till något annat nästa gång.

Men en sak gjorde mig sprudlande glad. En av mina favoritböcker har blivit film! Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Dessutom med underbara Audrey Tatou i en av huvudrollerna. Det ska bli så roligt att se den. Och titta vad fin reklamen är! Snyggt typsnitt, lilla hjärtat över i:et i mindre, härliga färger och snygg grön tröja. Vill någon följa med på bio?


1 kommentar:

Petraso sa...

Det finns inga musklösa män att hämta ut men du kan få pussa en groda hos Easer.....

jag har sabbat ledig från mässor jut nu för mycket med barn man och hem just nu och jobb..... *snyft*
kul att fått träffa dig...