måndag, januari 28, 2008

Inte idag

För många år sedan en en vän, en av de bästa på den tiden, något som fastnade. Hon sa "Elina, när jag pratar med kompisar om att vara stark, om personer som är starka, berättar jag alltid om dig. Du är den starkaste person jag känner."

För drygt ett halvår sedan sa min läkare med eftertryck "Jag tycker att du är tapper Elina".

Häromveckan skrev goda vännen till mig på msn "Du måste vara den tuffaste människa jag känner".

Jag brukar sällan känna mig speciellt stark och tuff men just idag vill jag protestera extra mycket. Just idag vill jag få vara så liten, svag och trött som jag faktiskt är. Få en kram och slippa orka en stund. Men finns det utrymme för det? Får jag vara svag när andra ser mig som stark?

11 kommentarer:

Zarah sa...

Ja - du får lov. Man får faktiskt vara liten och krypa upp i någons knä, fast man är stor till åren. KRAM till dig, hjärtat!

Susanne sa...

Ja, det får man! En STOR kram till dig från mig!

KarinSN sa...

Ja! Det får man och det är det svåraste av allt. Ibland blir styrkan en sådan del av en personlighet att det är svårt att vara stark nog att låta sig vara svag. När livet är jobbigt och slitsamt och kropp och själ strejkar får man krypa upp under en filt och bara vara. Krävs det får man också gråta och om ingen annan är där för att ge dig en kram så tänk på mig som önskar att hon var nära nog så jag kunde komma över.

*kram*

Anonym sa...

Absolut!! Klart man får!!!

*kramar om*

Sofia sa...

Ja det får man. En stor kram vännen

zizzi sa...

Klart man får!!!!!!!!
Jag tror du oxå vet det för du skulle låta vem som helst annan vara det! eller????? Man är bara så tuff mot sig själv ibland.

xoxo

Anonym sa...

Vilket ok att bära. Jag tycker att du är du Elin och det är helt okej för mig. Vill du ha en liten varm bebiskram, en fartig blyg treårskram eller en kram från en sliten morsa med trasiga kläder, så vet du var vi finns. Det är inte långt ;o). En cyberkram får du här iallafall./Malin

Anonym sa...

Även den tuffaste känner sig liten och ynklig ibland. Så även om du faktiskt är en kämpe så måste du får trilla av den spända linan ibland. Du vet var jag finns!

Anonym sa...

Jag hade mycket väl kunnat kläcka ur mig en sån grej om dig - för jag ser dig sådan. Men det betyder inte att du måste vara stark hela tiden. Alla är vi små och ynkliga emellanåt - det är ju det som är att vara mänsklig.

Stor kram till dig!
//Jenny

Camillis sa...

Självklart! Även den som är stark måste få vara svag ibland. Annars orkar man inte. Du vet var jag finns! kramkramkram!!

Ellinor sa...

Att visa sin svaghet är också en styrka vet du! *kram*