söndag, juli 15, 2007

Skapa efter skiss

Ikväll har jag vågat mig på ett försök att göra ett kort efter en skiss. Det har jag bara gjort en gång förut. Jag gjorde ett bidrag till Vixxxans tävling med sommartema. Skissen ser ut såhär och det är Zarah som har ritat den.



Sommar är för mig att bada så jag valde den coola strandfiluren som motiv. Den runda stämpeln med sommarord har jag lånat på en träff, jag tror att den kommer från Easer. Snurklorna passar bra som vågor och jag har 3d-lackat dem för att förstärka känslan av vatten. De små "blupparna" är stickers jag har fått av Inger och båda mönstrade papprena är BG från Blush-serien. Jag vände skissen på sidan och flyttade om lite. Såhär blev slutresultatet.


Jag tycker om kortet men det känns inte "jag". Kanske borde jag utgå från skisser oftare så att jag får lite nytt utseende på det jag gör. Roligt var det i alla fall!

2 kommentarer:

Sambon sa...

Jag tycker kortet är sååå fint! Jag kan titta på det länge! Plupparna har du verkligen förvaltat väl, de passade jättebra där!

KarinSN sa...

Detta var sketasnyggt! Swirlen som vågor i bakgrunden är ju bara klockrent!