tisdag, juli 31, 2007

Tre små tavlor

Till en cyberpysselutmaning med temat musik gjorde jag dessa tre små tavlor. Grunden är 10x10 cm stora canvasdukar. Jag antar att detta går under benämningen scrapping. Även denna gång har jag utgått från texter, låttexter.

Jag har använt mig av alfabetet Metro, utstansat i samma färg, samt knappar och bokmärken på alla tre tavlor. Detta för att försöka få dem att bilda en enhet och inte spreta för mycket åt olika håll. Efter mycken vånda och möda tycker jag att jag lyckades ganska bra med det.

Idén med knapparna som ballonger kommer från Petunia, en cool och inspirerande tjej. Här är tanken att de ska symbolisera regnbågen med de olika färgerna. Okej, vitt finns väl inte med i regnbågen men ni fattar tanken.



De här glada kvinnorna på stranden tyckte jag passade bra till texten, liksom bokmärket. No futher comments needed.




Känner ni igen bilden med kvinnan, den med grön ram? Den satt på ett par knästrumpor jag köpte på Noa Noa nyligen. De var nedsatta så mycket i pris att jag köpte fyra par så jag har fler bilder att pyssla med. Jag blev glad när jag hittade bokmärket med flickan, blomman matchar "solen" så bra. Solen är, som synes, en blomma och en stor knapp.

5 kommentarer:

Unknown sa...

supersöta!!!

carolina sa...

<3 <3 <3
Verkligen jätefina!!

Linda sa...

S� fina tavlor!

carolina sa...

Beundrade dina kort igen, och såg min förra kommentar... jätefina?? Jag måste varit trött :) Jag menar såklart jättefina

Anonym sa...

Jättesöta tavlor! Det kanske man skulle ta och ge sig på nån gång!