onsdag, augusti 01, 2007

Sol och kortpyssel

Idag har det varit sommar i Stockholm. Ljuvligt. Jag känner mig svältfödd på sol. Efter ett läkarbesök på S:t Görans sjukhus promenerade jag i strålande sol över Västerbron till Hornstull. Kjol, linne och solglasögon – det har inte varit många sådana dagar den här sommaren. När jag kom hem gjorde jag ett bidrag till en kortmakartävling Hanna har på forumet. Temat är ”Coolt, rockigt och/eller ungdom”. Det åtråvärda priset är en av hennes stämplar. Hanna är jätteduktig och jag är så glad över att hon har börjat göra stämplar. Jag ser fram emot att kunna köpa några av hennes motiv snart.

Inatt när det var stört omöjligt att somna tänkte jag ut hur mitt bidrag till tävlingen skulle se ut. I morse på tunnelbanan skissade jag ner det på papper. När jag väl satte mig för att knåpa ihop det i eftermiddags gick det därför på nolltid. Ibland är det skönt att ha förarbetet gjort. Fast å andra sidan har det ju hänt ett otal gånger att jag har haft en perfekt design i huvudet och sedan när jag gjort kortet har det inte alls blivit så bra som jag tänkt. Alla "perfekta idéer" är inte så bra när dom lämnat skiss-stadiet. Men idag hade jag flyt. Jag kände mig själv nöjd och min mentor Linda hade inte ett enda förslag på ändring eller tillägg när jag visade det för henne. Kortet får ni se nästa vecka när tävlingen är över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men hej Elina! Hade du en egen blogg, det hade jag missat, är det OK att jag länkar till den? Äsch, jag gör det ändå! Klart vi syns på mässan!!