torsdag, augusti 09, 2007

Bortskämda jag del 3 (ugglor i brevlådan)

På eftermiddagen idag yrade jag runt i lägenheten. Åt lunch, fixade en födelsedagspresent och försökte hitta någonting att sätta på mig. Det var knepigt att hitta någonting lämpligt eftersom vädret idag växlat mellan strålande sol och ösregn. Dessutom var kvällens planer väldigt svävande, Parkteater, fika, utställning? När halva garderobens innehåll låg på golvet slutade det i alla fall med att jag valde att inviga horkjolen. Horkjolen kallas så för att jag tycker att den är kort. Väldigt kort. Jag har dock förstått att jag är den enda som tycker att den är speciellt kort och faktiskt kändes det ganska okej när jag hade fått på mig ett par leggings till. Seglarjackan jag fick av föräldrarna tidigare i somras passade perfekt i färg till kjolen och gjorde regnoron mindre. Som sagt, jag var stressad. Planen var att hinna in en sväng på Lagerhaus innan jag skulle möta mamma på T-centralen. Det är inte bara här i bloggen jag har tjatat om ugglor utan även på forumet. Jag fick ett tips om att Lagerhaus har fina stickers med ugglor på och idag tänkte jag äntligen ta mig dit. Bäst som jag stod på en pall och letade efter picknickfilten trillade posten in. Jag kastade en blick ner på dörrmattan och skyndande genast ner från pallen när jag bland reklambladen fick syn på ett kuvert som såg spännande ut. Vad tror ni att det innehöll? Jomenvisst, ett paket uggliga stickers från Lagerhaus! Dessutom ett läckert rött kort med en stor uggla på. En present från Kosepute på forumet.




Jag slutade stressa och letade reda på picknickfilten i lugn och ro. Träffade sedan mamma i stan. Vi hann med både fika på Kulturhuset, Astrid Lindgrenutställningen på samma ställe (bra!) och parkteater på Djurgården. Trevlig kväll. Jag bjuder på en bild tagen från cafét på Kulturhuset. När jag kom hem och tittade på bilden såg jag att en fågel måste ha passerat precis när jag knäppte bilden.




3 kommentarer:

Linda sa...

Kul att jag kunde hjälpa dig att bli mindre stressad! =)
Kram, Linda

Sofia sa...

Härliga ugglor

Anonym sa...

Det finns blandannat block på samma ugglr som på klibborna på Lagerhaus + att de har uggleformade kuddar.
På Åhlens finns det ugglor på textilavdelningen... + att de har "oversize t-shirt"-nattlinnen med ugglor.
Jag såg några små uvar bland underkläderna på H&M också och någonstans i någon butik såg jag toppar med rader med ugglor...

Hela världen e översvämmad av ugglor just nu, knasigt...