fredag, augusti 31, 2007

Tung kasse, lätt plånbok

Tjugo i elva hämtade Heila upp mig. Vi åkte mot stan och när vi passerade Skapa Hobby någon minut i elva var kön utanför butiken lång. Vi hittade en mer eller mindre laglig parkeringsplats och gick (en av oss snarare sprang) mot butiken.

Där var dörren nyss öppnad och inne i affären rådde rea-hysteri. Vassa armbågar, barnvagnar och vassa klackar var välanvända vapen. När jag väl hade betat av min kom-ihåg-lista och skulle ställa mig i kö till kassan upptäckte jag att kön gick ända ut på gatan. Dock hade jag trevligt sällskap av Heila, Hegu, Babsan och andra trevliga pysslingar så köandet var inte så plågsamt.

Nästan framme vid kassan fick jag syn på några clear stamps jag tyckte liknade dem Inger visat mig någon gång. Jag ringde på Ingers mobil för att ta reda på om det var rätt och om hon ville ha dem. Inget svar. Jag kom fram till kassan, betalade mina varor och ringde sedan Malin för att be om Ingers hemtelefonnummer. Det visade sig att Malin pratade i telefon med Inger just då. Jag fick telefonnumret och ett löfte om att de skulle lägga på. Men pladdertjejerna hade visst svårt att avsluta så till slut ringde jag på mobilen igen, och då svarade Inger. Efter några misslyckade försök att beskriva stämplarna skickade jag ett mms med en bild. Inger konstaterade att det var rätt och att hon gärna ville ha dem. En pensel fick det bli också. Ljudnivån i butiken var hög så jag hörde ungefär en tredjedel av vad Inger sa så vi avslutade. Jag traskade ut på gatan igen och började om köandet. Den här gången fick jag sällskap av Kerstin och Naomi.

När jag gick till tunnelbanan tittade jag på klockan och konstaterade att jag hade tillbringat två timmar på Skapa Hobby. I kassen hade jag en bunt kort och kuvert från Paperalla, två fluid chalk, en brun Memoriesdyna, en watermarkdyna och refill till den, svart och vitt ep, en die, en liten Magnoliastämpel med ett ankare, en grisstämpel från Forma Hantverk – designad av
Nina samt två fina Penny Blackstämplar. Ja, och så Ingers fjärilstämplar och pensel naturligtvis.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ber om ursäkt för pladdrandet som gjorde att du fick stå i kö igen ;o(. Låter dock som att du hade ganska trevligt ändå och jag är VÄLDIGT glad att jag inte tog med båda barnen in till rean. De hade nog kommit bort. :o) Kram

Anonym sa...

Pladder, bludder och TACK! :-)

Anonym sa...

Tack för en trevlig väntan i kön!:D