torsdag, augusti 02, 2007

75 bazzillusker på väg till mig

Jojomensan! På Scraphuset är det just nu fraktfritt på ordrar över 300:- så jag passade på att köpa lite papper. Många svarta och vita. En die blev det också, rockringen som jag har suktat efter. Såhär såg min senaste pappershög från Scraphuset ut. Det är Linda som har tagit fotot.



Men jag har inte bara shoppat idag. Jag har gjort lite viktigheter som tvättat och dammsugit också. Alldeles nyss skrev jag ut två kartor över Sverige med landskapen markerade. En blindkarta och en med namnen utskrivna. I dagsläget är det inte många landskap jag skulle kunna peka ut med säkerhet. Skåne, Blekinge, Småland, Värmland, Uppland och Lappland typ. Jag är nästan så pinsam att jag tycker att det mesta ovanför Stockholm är Lappland... Men nu ska det bli ändring, nu ska jag plugga landskap!

Imorgon åker jag till landet. Landet ligger i Uppland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ, det var många fina Bazziller!!

Ja du om du inte kan fler landskap, så är det dags att plugga! ;-) Jag kommer från Ångermanland och det tillhör inte Lappland... ;-) Förhör senare i höst! =)

Amanda sa...

Jag är inte aalls avensjuk på alla bazzills!

Anonym sa...

Halland är litet och avlångt och ligger nästan längst ner på västra sidan av kartan *smiles*.
Allra långst ner ligger ju Skåne. Den där lite smalare biten som man nästan kan "bryta av" längst ner på kartan är ungefär Skåne och precis ovanför på vänsterkanten är då Halland.
Där det ser ut som någon tagit en tugga av kartan (Laholmsbukten) precis ovanför Skåne, i den ligger Halmstad å där bor jag å dit är du alltid välkommen.

Gotland e också lätt att lära sig *smiles*