fredag, december 21, 2007

Jakten på hostmeducinen

Igår skickade läkaren på Vårdcentralen mig till röntgen av lungorna och ordinerade hostmedicin och smärtstillande salva. Men något recept hade inte kommit in på Apoteket varken igår eller idag. Jag traskade upp till Vårdcentralen när jag ändå var i närheten i förmiddags och lyckades efter mycket krångel få prata med en sköterska som skulle prata med läkaren. Så det får bli ännu en sväng till Apoteket när jag hinner. Men röntgenbilderna var bra sa sköterskan.

När jag kom hem var det rena rama julafton på min dörrmatta. Tre julklappar, dt-material samt julklapp från Kortmakaren och två julkort. Äntligen hade mitt beställda garn kommit också! Så nu ska jag hem till min jourhavande stickassistent och sticka den sista julklappen så fort det bara går. So long!

Inga kommentarer: