onsdag, augusti 27, 2008

Lilleman flyger

- Vad i påsen?

- Det är en ny tröja som jag har köpt.

- Jag titta?

- Javisst. Här. Ser du vad det är på baksidan?

- Näe, vet inte.

- Det är vingar.

- Men inga fåglar?

- Nej, inga fåglar. Men jag kanske kan flyga om jag sätter på mig tröjan, tror du det?

- Prova?

- Ja, jag får prova.

- Prova!

- Ska jag prova nu?

- Ja!

Jag tar av mig tröjan jag har på mig och börjar sätta på den nya. Lilleman ser orolig ut.

- Inte flyga mycket högt!

Han visar med handen hur högt upp jag inte ska flyga.

- Nej, om jag kan flyga ska jag bara flyga lite.

- Ja, lite.

- Nu, nu försöker jag. Fungerar det?

- Näeee.

- Nä, jag kan nog inte flyga.

Jag tar av mig tröjan och viker ihop den. Lilleman kommer fram till mig.

- Jag prova?


2 kommentarer:

Åsa / Dolores sa...

Naaaw, hur gulligt var inte det? *smälter*
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Dolores

Anonym sa...

*fnissar högt* Vilken gullunge.