tisdag, augusti 19, 2008

Skruttdag

Skruttdag igår. Mensvärk och förkylning. På kvällen gick jag och köpte glass att lindra halsontet med. När jag öppnade frysen för att lägga in glassen hittade jag en pool. Frysen var varm och allt därinne förstört.

När det blev natt kunde jag omöjligt somna. Hela världen snurrade, kroppen darrade, det susade i öronen och jag mådde illa. Jag var matt och speedad på samma gång. När jag gick upp snurrade det ännu mer och jag såg suddigt. När jag tittade mig i en spegel var mina pupiller stora som pizzatallrikar och då förstod jag - jag hade glömt morgonmedicinen. Jag petade i mig en försenad tablett och la mig igen.

Idag hoppas jag på en bättre dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att dagen idag blir bättre!!! Det är ju din födelsedag, då ska man inte behöva må skrutt *bestämmer*!!! Stor grattiskram!

Maria sa...

Usch, inte roligt alls! Hoppas du mår betydligt bättre idag och att det utvecklar sig till en positiv och bra dag, på alla sätt! KRAM!

Susanne sa...

Hoppas även jag att du mår bättre idag. Och att du får en underbar födelsedag. KRAM

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!! Jag hoppas att du har haft en trevlig dag med inte så mycket ont...

Kram