tisdag, mars 02, 2010

Snurr

Jag har förlagt min hjärna. I morse hällde jag upp en tallrik filmjölk och la en skiva bröd på en assiett. När jag sedan skulle hälla solroskärnor över filen hällde jag dem istället över brödet. Lyckat.

Sedan skyndade jag till tvättstugan med några kassar tvätt. In i maskinerna med kläderna, i med tvättmedel. Sedan sprang jag upp igen och slevade i mig filmjölken, nu med solroskärnor. Det hann gå typ tjugo minuter innan jag kom på att någonting var fel. Någonting = jag hade glömt sätta på maskinerna. I den andan har dagen fortsatt. Inte har det underlättat att jag inte hittar mina saker eftersom mycket är nedpackat, eller att hela lägenheten är en labyrint mellan flyttkartonger. Det ska bli skönt att lämna det här hemmet ett tag.

Om sju och en halv timme sitter jag på ett tåg på väg mot Göteborg. När jag kommer hem har jag förhoppningsvis ett helt golv och kan packa upp mina saker igen. Nu ska jag sova några timmar innan det är dags att åka.

1 kommentar:

Hegu sa...

Vissa dagar går allt bara tokigt!:))
Jag hoppas att du får en trevlig vecka i Göteborg...och att du kommer hem till en fin lägenhet!

Kram
Helen