söndag, oktober 14, 2007

Helgen som gick

I går morse var det pool i badrummet. Det dropp-dropp-droppade från ett hål i elementet. Tjejen på felanmälan ville veta hur mycket vatten det kom i timmen. Helst exakt mått. Sedan informerade hon mig om att det var många anmälningar idag och att det skulle komma någon till mig på förmiddagen eller eftermiddagen. Hon var duktig på att kräva exakt information om vattenmängden, men inte kunde hon ge bättre information om tidpunkt än "förmiddagen eller eftermiddagen". Strålande.

Jag deppade över missad pysselträff men hann inte deppa speciellt länge innan det ringde på dörren. Det var jourfixaren. När jag förvånat utbrast att det gick fort informerade han mig om att allt som har med vatten prioriteras. Jag hade med andra ord hamnat först på listan. Tio minuter senare hade fixaren gått och jag stod på t-baneperrongen. Sedan var det pyssel resten av dagen. Riktigt produktivt sådant. Och trevligt.

Idag har det varit IKEA-dag. Lång IKEA-dag. Nu står det en ny säng här som jag snart ska krypa ner i. Jag ska meddela imorgon om den gick att sova i. Då kommer det bildbevis på gårdagens kortproduktion också.

2 kommentarer:

Nina sa...

Go'mårrån! Sovit gott, raring? :)

Vilken tur att räddningen kom så fort att du hann till pysselträffen. Lyckat!

Ska bli kul att se korten som du har gjort.

*kram*

Anonym sa...

Vilken tur att det löste sig och att du fick pyssla!!

TAGGAD! Kolla min blogg