onsdag, oktober 10, 2007

Sanningar om Elina

Hattifnatt utmanade mig att skriva sju personliga sanningar om mig själv. Efter lite funderande blev min lista såhär:

1. Jag använder väldigt sällan byxor. Jag äger ett par byxor som jag kan tänka mig att gå utanför dörren i. Jag föredrar kjol eller klänning.

2. Jag skriver ofta listor. Jag har listor över saker att göra idag, saker att göra imorgon, saker att göra längre fram, personer att ringa, personer att maila, saker att köpa, böcker att läsa osv. Jag uppdaterar dem ofta. Varje sak som är avklarad stryker jag över och när det börjar bli kladdigt skriver jag rent listan på ett nytt papper.


3. Jag äter helst inte någon form av kött Jag tycker det är äckligt att äta döda djur men min kropp verkar tycka annorlunda. Ibland kan jag vakna mitt i natten och vara sugen på korv eller någonting annat jag aldrig skulle äta.

4. Jag är ganska nitisk vad det gäller städning. Dessvärre gäller det inte enbart hemma hos mig själv utan även hos vänner, i affärer, hos läkaren och på andra mindre lämpliga ställen. Jag får ibland verkligen anstränga mig för att inte börja flytta saker rätt, torka bort smulor på köksbordet, gnugga bort en fläck på golvet eller ställa flaskorna på badkarskanten snyggt när jag är hos kompisar. Ibland passar jag på att smygstäda lite när jag går på toaletten, eller när vännen är i ett annat rum… *erkänner*

5. Jag tycker inte om snittblommor. Jag tycker väldigt illa om att få snittblommor. För det mesta försöker jag att ge bort de jag får till någon annan. Lyckas inte det ställer jag blommorna någonstans där jag inte ser dem så ofta. Just nu har jag liljor i badrummet.

6. Jag dricker varken te eller kaffe. Trots ett antal försök att lära mig tycka om de dryckerna har jag inte lyckats. Däremot dricker jag gärna varmt vatten.

7. Jag blir väldigt provocerad av folk som inte har respekt för vårt språk, som inte bryr sig om att försöka uttrycka sig korrekt - speciellt i skrift. Personer som tycker att ”det spelar väl ingen roll, bara folk fattar”. Jag har full förståelse för att man av olika skäl kan ha svårt att tala och skriva korrekt, men de som inte ens försöker gör mig väldigt irriterad. Språket är viktigt och bör behandlas väl.

Jag väljer att utmana
Anna, Heila, Visper, Karin, Malin A, Susanne och Diana.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att läsa dina sanningar!

1. Funderade just imorse på om jag sett dig i byxor någon gång (kommer inte ihåg vad du hade på dig idag *skäms*).

4. Du är sååååååå välkommen ;o).

5. Varför inte?

7.Håller med!

Anonym sa...

Kej... jag ska svara...snart...

Ninne sa...

Kul att läsa! *fniss*
En del av punkterna hade jag dock koll på..
Men jag säger som Malin, varför gillar du inte snittblommor?

Nina sa...

Roligt att läsa dina hemlisar.

Kan absolut förstå varför du inte tycker om snittblommor - och jag kan känna likadant! Visst är de vackra, men de DÖR ju!
Hellre då få krukväxter, som man kan vårda och pyssla om så att de (förhoppningsvis) överlever länge.

*kram*

Klara sa...

7:an - håller med till tusen!