lördag, juli 18, 2009

Ingen teater

Sminkad, piffad och glad. På väg till teater. Ska träffa Lilleman, saknar honom så det gör ont i hjärtat. Så slår smärtan till med vidrig styrka. Framme i city skyndar jag in på Åhléns toalett, bland turister och missbrukare. Kräks tills magen är tom. Sitter en stund på en bänk. Blundar, håller i mig hårt och försöker låta bli att svimma. Ringer syster och säger att jag inte kan komma. Det tar emot. Jag avskyr att vara den som så ofta ställer in saker i sista stund.

På tunnelbanan hem. En man sätter sig mittemot mig. Ur en liten papperspåse plockar han upp en halv grillad kyckling som han börjar gnaga på. Jag sväljer hårt och byter plats.

Hemma sliter jag åt mig en hink ur städskåpet, sparkar av mig skorna och lägger mig i sängen. Solglasögonen på och väskan fortfarande över axeln. Yr, matt och illamående av smärtan. Ensam och ledsen. Trött på att det mesta i livet känns som en kamp. Trött på att jag så ofta förlorar.

11 kommentarer:

Hegu sa...

Skickar en kram och hoppas att det vänder snart!

Laila sa...

Men denna jävla värk som bara sliter i en och så orkar man inget...

Kramar om och jag förstår dina tårar.
Vad jag hoppas allt går bra efter operationen!

linaliten sa...

Skickar en stor, varm, försiktig kram och hoppas att tiden ska gå fort för dig fram till operationen!

Heila sa...

Behöver du hjälp så är det bara att höra av sig. Handla eller så kanske? Hör av dig ändå, för jag behöver råd.

Jeanette Wallén sa...

Varma kramar till goaste Elina. Vill inte att du ska ha så ont. :(

/Tett

Cicci/Trollmor sa...

Önskar jag kunde ta bort det onda :-( . Ger en försiktig kram och hoppas att operationen ska hjälpa....

S. sa...

Goaste Elin, jag önskar jag kunde hjälpa dig!
Stora, varma kramar!

Ellinor sa...

Åh så ledsen jag blir för din skull! Jag önskar också du kunde få en ny kropp (eller åtminstone låna min ett tag). Många kramar!

Zarah sa...

Åh, hjärtat - det värker i mig när du skriver. Jag önskar SÅ att jag kunde bära ditt onda, om så bara för ett par dagar, så att du får vara fri en stund. Kram!

Muffin sa...

Åhh, vad jobbigt du har det. Stackars, stackars du! Skickar styrkekramar och önskar att man kunde köra FFW till din operationstid. ♥ *klappar försiktigt*

Anonym sa...

Hoppas det snart är över, krya på dig.