torsdag, juli 23, 2009

KAOS

Jag har gjort mina tre KAOS-kort nu. De lades på lådan igår och borde följdaktligen landa hos dessa tre kreativa tjejer idag:




Babsan, som sprutar ur sig både kort och layouter på löpande band. Alla i olika stilar, men alltid lika snygga. Babsan gör snygga kort med stämplar jag tycker är fula. Vad som helst kan man sätta i händerna på henne och det blir snyggt, till och med packtejp!


Muffin gör välarbetade, lekfulla kort - ofta med skojiga texter på. Hon bygger gärna upp scener med papper och dekorationer till sina stämplade figurer. Små finurliga detaljer finns på alla hennes kort. Ett annat kännetecken är tuffa blandningar av mönstrade papper och massor av färg. Jag tror att Muffin kan få vilken färgkombination som helst att kännas helt naturlig.




Inola är en kortmakare med massor av kunskap om tekniker. När jag var nybörjare var hennes blogg en av dem jag ofta besökte och imponerades av. Inolas kort hamnar i kategorin "less is more", rena och med en ganska dämpad färgskala. Ofta vackra, ibland lekfulla. Mönstrat papper syns sällan till, Inola gör istället egna bakgrunder med stämplar, dynor och olika tekniker. Trots att hon har stämplat i många år är det tydligt att nyfikenheten och lusten att lära mer finns där.

Information om awarden finns här.

4 kommentarer:

Jeanette Wallén sa...

Åh, vilka underbara kort!! :D

Muffin sa...

Nämen, din sötis!! 1000 miljoner tack för det underbara kortet som kom i min låda idag! Av någon lustig anledning hade jag ännu inte kollat din blogg idag när jag hämtade in posten så det blev ju en sådan total överraskning. Oj, vad glad jag blir - tänk att få en sådan fin utmärkelse av någon så kreativ som du! ♥♥♥

Jenny sa...

Verkligen fina award-kort. Inspirerande!

Ingrid - Inola sa...

Tack snälla rara Elin för awarden och det vackra kortet (som faktiskt kom lagom till min födelsedag!). Jag blev jätteglad och överraskad ska du veta och riktigt rörd nu när jag läst det fina du skrivit om mig i bloggen. Du gjorde verkligen min dag! Jag är ju här och kikar var och varannan dag och inspireras av din kreativitet! Många kramar från Ingrid